دفترچه سؤالات و کلید اولیه آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ – کد رشته ۲۱۳۷: فلسفه منطق



دفترچه سوالات آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ – کد رشته ۲۱۳۷: فلسفه منطق

——————-

کلید اولیه آزمون آزمون دکتری سال ۱۳۹۶ – کد رشته ۲۱۳۷: فلسفه منطق


جای بسی خوشحالی است استقلال رشته منطق از فلسفه در آزمون دکتری امسال، که سبب شد آزمونی مختص به این رشته و با سؤالات تقریباً مرتبط و تخصصی برگزار شود و غربالگری اولیه متناسب‌تری برای گرفتن دانشجو در این رشته صورت پذیرد.

تست‌های منطق نیز خوشبختانه فقط محدود به منطق قدیم و نیز منطق گزاره ها و محولات نبود، بلکه از سایر زمینه‌های منطق جدید مانند منطق اینهمانی از منطق‌های کلاسیک، و نیز منطق های نیمه کلاسیک مانند موجهات، معرفت، بایایی و … و نیز منطق‌های غیرکلاسیک مانند ربط و شهودی و نیز فلسفه منطق در این آزمون سؤال آمده بود که جای بسی تقدیر دارد.

البته بین داوطلبان رشته منطق هم باید عدالت حفظ می شد و برای این کد رشته گرایش‌هایی همچون «منطق فلسفی»، «منطق ریاضی»، «فلسفه منطق» و … در نظر گرفته می شد و سؤالات مواد مختلف آزمون تخصصی جداگانه ارزیابی می شد (با ضرایب متناسب (مانند آزمون ارشد))، تا هر کس بسته به علاقه مندی خود، تست های مرتبط را می زد و در گرایش مدّنظرش امکان قبولی داشت. چون شاید کسی که عمده علایق منطقی‌اش فرمال است، خیلی رغبتی به فلسفه منطق و سؤالاتش نداشته باشد، و یا کسی که علایق فرمال ندارد، ممکن است نسبت به سؤالات فرمال (به ویژه در منطق‌های غیرکلاسیک) رغبتی نشان ندهد.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *